maanantai 5. lokakuuta 2009

"For a pessimist, I'm pretty optimistic." (T)

Meiän kissalla on tänään synttärit. Se täyttää vuoden. Vaikkei me kovin hyviä kaveruksia olla, niin päätin mä silti ostaa sille lahjan. Ostihan sekin mulle. Päätös oli aika vaikea, kun en mä sille lelujakaan viittinyt ostaa. Niitä on jo talo täynnä, viime joulunakin se sai niitä 38. Ostin sitten ruokaa. Purkki oli kivan värikäs ja kyljessä luki vuoden ikäisille, sopi siis hyvin vielä teemaankin. Nyt odottelen iltaa, kun sillä on juhlat. Kakkuakin kuulemma luvassa.

Viime viikonloppuna oli sitten se SM-yö ja hyvinhän se meni. Plaketti ripustettiin kaulaan illan päätteeksi, joka oli enemmänkin kuin mukavaa. En varmaan ollut viime vuoden kolmannestakaan sijasta yhtä innoissani, kuin tästä.
Nyt itse suoritukseen. Lähdöstä piti lähteä kiipeämään heti kauheaa mäkeä ylös. Vaikeaa se oli, mutta koko matkan jaksoin juosta koolle. Ykköselle olin heti 5 nopein. Tämän vuoden ennätys! Kakkonenkin löytyi ilman suurempia koukkuja ja kolmosella olin koko kisan neljäntenä. Sitten viuhahti kaksi pitkää lettiä ohi ja vauhti kasvoi silmissä. En uskonut, että jaksaisin juosta näinkin kovaa, mutta niinhän mä vain jaksoin, kaksi rastiväliä. Sitten iski uupumus, jonka mukana saapuivat pummitkin. Kasille kosahti sitten vähän pahemmin. Melkeen pari minuuttia siinä pyöriskelin, ennen kuin rasti tuli vastaan. Mutta mitä pienistä. Maaliin kun tulin, menin kolmanneksi, eikä siitä sitten kovin montaa huippusuunnistajaa mennytkään ohi! 7. sija ja tilauksessa hyvät rankipisteet.

SM-pitkiltä vauhtikin on parantunut silloisesta 123 s/km nykyiseen 84 s/km. Tällä kertaa suunnistin trikoilla, joista lähti se 5 s/km. Olin ostanut myös uudet kengät, joiden kanssa tarvitsee käyttää vain yksiä sukkia. Tämäkin lisäsi vauhtia aivan varmasti. Olen myös treenannut ojia ja rastilta lähtöjä. Ja kovin puskainen maasto tämä ei edes ollut. Suunta on siis selvästi huipulle, harmi vain, että kausi loppuu. Pitää nyt katsoa, oliko SM-yö 100e arvoinen kisa, vai pitääkö lähteä vielä rastijahtiin kasvattamaan rankipottia.

T: Tiia

5 kommenttia:

  1. onnee kissalle! :DD -r

    VastaaPoista
  2. Mitä tarkottaa tuo 100e arvonen kisa ?:D

    VastaaPoista
  3. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  4. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista